Thursday 5 July 2007

Lost in translation

4 iulie, ziua independentei. Neinteresant. Suntem in masina pe i98 si ne indreptam spre o "birthdayparty" in timp ce in stanga si in dreapta se vad undeva in departare artificii sau mult fum in aer. E ziua de nastere a doi filipinezi, pe care nu ii cunosc, dar am fost invitata, asa ca merg. Ajungem la petrecere. Colegul si bunul meu prieten, Lloyd, care m-a invitat, incepe sa imi faca cunostinta cu toata lumea si aud nume pe care nu am cum sa le retin si ma imbratisez cu tot felul de oameni foarte veseli si primitori. Mancarea asteapta pe masa: orez dulce, paste cu legume, shrimps si tot felul de chestii cu carne. Lloyd insista sa manac ceva, fiindca el are senzatia ca eu substituiesc mancarea cu tigara si din cauza asta ma indoapa de cate ori are ocazia.
Lloyd este ingerul meu. Daca nu era el, as fi lucrat in fiecare zi pana la 8 seara si as fi murit de foame, ca as fi uitat sa mananc.
Cu farfuria plina de mancare merg pe balcon unde cunosc si comunitatea rusa. Si pe langa intrebarile generale: cum te cheama, de unde esti, toata lumea intreaba si: ce tip de viza ai? Sau cand vorbesc de cineva, spun: "dar ea s-a casatorit, are greencard".
Inauntru se incinge un karaoke ca in filme si toata lumea stiudiaza entuziasmata playlistul si incepe bataia pe microfon. Sarbatoritul vine mereu cu tava de bauturi sau shoturi si deja nimeni nu mai intreaba ce contine mixul, ci bea pur si simplu, ciocnind si urand "noroc" in diferite limbi. Nu poti participa la o petrecere de filipinezi fara sa canti. Ei canta, beau si danseaza. Noi doar bem, bem si eventual dansam. Dar dupa toata mancarea si bautura si aglomeratia si caldura si cea sceptica persoana ia micofonul in mana, si daca chiar nu stie melodia, recita versurile de pe ecran.

1 comment:

Carlatoria said...

Cand vrei sa enervezi pe cineva xcare te intreaba de viza, spune-i ca esti "just travelling cu viza de turist". In spania simteam ca ma transeaza din priviri romanashii invidiosi pe viza mea de student :D